Kennismaking

Al sinds zijn jonge jaren was JGJ gefascineerd door techniek. Iets wat alleen maar meer werd toen tijdens zijn 10e jaar de allereeste maanlanding plaatsvond.

Op school was hij een gemiddelde leerling, wat vooral kwam doordat leraren altijd stopten op het moment dat het pas echt interessant werd.

Van electronica tot informatica

0

Tijdens de middelbare school wisselde hij van opleiding en kwam terecht op een elektro/elektronica opleiding. Vanaf dat moment ging het door zijn leergierigheid bijna als vanzelf.

Hij gebruikte zijn eerste opgedane kennis ondermeer om zijn eerste versterker te bouwen. Maar toen tijdens deze opleiding de eerste digitale bouwblokken beschikbaar kwamen, barste deze wereld met de voorlopers van de microprocessors pas echt voor hen open.

Na deze opleiding ging hij verder aan het HBO, net in een tijd dat de computer techniek een serieus vak werd. Hoewel deze studie zowel hardware als software behandelde, ging zijn voorkeur al gauw naar het programmeren.

Van project naar project

0

Na zijn opleiding heeft hij bijna alleen aan projecten gewerkt bij steeds wisselende bedrijven. Hierdoor kon hij steeds weer opnieuw met de nieuwste technieken werken en zich deze eigen maken.

Internet en e-commerce

0

Net toen JGJ zich een beetje begon te vervelen in de software wereld, breidde het internet zich in de jaren 90 uit met websites. Iets waar hij zich vanaf dat moment volledig op ging richten.

Behalve de techniek zag hij ook meteen de commerciƫle mogelijkheden in van het internet, die veel verder gingen dan het plaatsen van wat banners en advertenties, zonder dat men bewust was wat met doelgroepmarketing wel niet mogelijk zou kunnen worden.

Toen na de eerste uitbreidingen aan de Netscape browsers de eerste webshops uit de USA overkwamen waaien, wist JGJ het zeker dat dit zijn toekomst was. Het enige probleem was toen nog om de Europese banken zover te krijgen dat ze online betalingen gingen accepteren.

Terug naar de oorsprong

0

Ondertussen hield JGJ zich nog voornamelijk bezig met online-sales en online-marketing aktiviteiten.

Ondanks dat dit hem geen windeieren heeft gelegd, wilde hij weer terug naar de techniek. Al was het alleen maar om geen 60-70 urige werkweken meer te hebben en zijn gezin meer te zien.